poniedziałek, 11 stycznia 2016

Newton Faulkner miszcz

Jadąc ostatnio samochodem, usłyszałam cover "Get Free" Major Lazer w wykonaniu Newtona Faulknera.


Cover pochodzi z jego najnowszego albumu "Human Love", który ukazał się w listopadzie 2015. Jest moc! Obejrzałam ten teledysk wielokrotnie i nie spodziewałam się, że obcinanie dreadów w rytm piosenki tak mnie zelektryzuje. Zachwycam się za każdym razem, gdy widzę śpiewającego Newtona na krześle, z nożyczkami w dłoni.
Patrząc na ten teledysk, ciężko uwierzyć, że Newton jest z rocznika 1985. Czy w ogóle ktoś dałby mu tutaj tylko 31 lat?


Od razu przypomniało mi się, jak pierwszy raz usłyszałam jego inny cover :


Proszę, jaki tu był młodziutki. Do tej pory mam ciary, kiedy tego słucham...
Ten głos, to, co robi z gitarą... Chylę czoła. Sama chciałabym tak grać, ale jestem leniwą bułą. I pomyśleć, że zaczęliśmy przygodę z gitarą w tym samym wieku... Ja wciąż ograniczam się do sześciu podstawowych chwytów, a on gra całą gitarą, wydobywa z pudła najróżniejsze dźwięki. Coś niesamowitego.
Pierwszy album "Hand Built By Robots" ukazał się w 2005 roku, czyli kiedy Newton miał 20 lat. (Uwzględniając wiek gwiazd i gwiazdek z UK czy USA, można powiedzieć, że to nawet ciut późno jak na debiut w branży muzycznej, haha.)

Podoba mi się jego sposób nazywania albumów.
Na przykład, "Rebuilt by Humans" z 2009 roku swoim tytułem nawiązuje do wypadku z grudnia 2008, kiedy to Newton poślizgnął się niefortunnie na lodzie i tak sobie załatwił prawy nadgarstek, że lekarze musieli mu wpakować metalową płytkę.
Natomiast kolejny album z roku 2013, "Studio Zoo", powstawał, można rzec, na oczach i uszach użytkowników portali społecznościowych. Newton zainstalował cztery kamery w swoim domowym studio w Londynie i przez pięć tygodni, dwadzieścia cztery godziny na dobę można było go podglądać, niczym zwierzaka w zoo, podczas pracy nad albumem.

Chciałabym kiedyś usłyszeć go na żywo. Na razie, jego trasa koncertowa ogranicza się do UK, a z międzynarodowych wypadów, ma przewidziany jeden - do Dublina... Globtrotter normalnie...

Tak w ogóle, dzisiaj ma urodziny. Happy Birthday Newton!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz